Ölümcül Oyuncaklar: Shadowhunters Dizi İncelemesi

rapunzelin kulesinden

Herkese merhaba. Şuan büyük bir hayal kırıklığı içerisinde bu satırları yazıyorum. Siz de benim gibi, ilk duyduğunuzda Ölümcül Oyuncaklar dizi oluyor diye çok heyecanlanmıştınız değil mi? Açıkçası ben sabırsızlıkla bekliyordum yayınlanacağı günü. Filmi berbattı ve ben sonunda dizi sayesinde hikaye çok fazla değiştirilmeden uyarlanır, biz de her hafta oturur keyifle izleriz gibi hayallere kapılmıştım. Hiç uzatmadan şunu söyleyebilirim ki güzelim seriyi berbat etmişler.

Öncelikle ben az önce ve daha öncesinde film için kullandığım berbat kelimesi için özür diliyorum ve haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Hani gelen gideni aratır derler ya hakikaten doğruymuş.

Eleştirmeye nereden başlayacağımı bilemiyorum inanın. Yani afişinden bile başlarım. O derece! İlk gördüğümde şok oldum. Ben Ölümsüz Oyuncaklar'ı izleyeceğimi sanıyordum, bir baktım ki 8-10 yaş arası çocuklara hitap eden bir film afişi sanki. Başta ön yargılı olmamaya çalıştım ama gördüm ki içeriğinde afişten bir farkı yok. Bahsettiğim afiş bu;

rapunzelin kulesinden

Aslında yorumları incelediğimde kitaplarını okumadan diziyi beğenmiş bir çok insan olduğunu fark ettim. Biz okuyucular olarak biraz acımasız oluyoruz kabul, artık ezberlediğimiz o satırların aynı isim altında bize bambaşka bir şekilde sunulmasına tahammülümüz yok. Hayııırr o öyle değil böyle olmalıydııı! diye bütün dünyaya haykırasımız, aslında yapımcıların gayet iyi bildiği o hataları(!) defalarca yüzlerine vurasımız geliyor. Tamam, ölümcül oyuncaklar serisi biraz ağır ilerliyor bunu biliyoruz. Belki bu yüzden çekilirken bir çok şeyden feragat etmeleri gerekiyordu çünkü aksi takdirde oldukça ağır ilerleyen bir dizi olurdu. Bunlar kabulüm ama ya oyunculuklara ve efektlere ne demeli? Hadi görselliği geçtim Jace, Alec, İzzy karakterlerini falan geçtim. Clary ya Clary? BAŞ ROL! Yani diziyi izlettirecek ve izlettirmeyecek olan kişi. Bu kadar saçma sapan doğru düzgün mimik bile yapamayan bir kızı alıp da nasıl başrol diye koyarlar anlamıyorum. Bir de bi havalar bi havalar... Sanki 40 yıllık gölge avcısı. İnanın filmdeki oyunculuk, karakterler bundan çok çok daha sağlamdı. Bir de arkadaşlar Clary TURUNCU saçlımıydı? Hayır, bu kadarcık bir ayrıntıya bile sadık kalınamıyor mu?

rapunzelin kulesinden
Burası Sessiz Kardeşlerin yeri. Cidden komik görünmüyor mu?
Konusuna değinecek olursak, tamam hikayenin temelini oluşturan türler, karakterler, fantastik ögeler dizide mevcut ancak tabii ki biraz değiştirilerek aktarılmış. Mesela enstitü öyle bildiğimiz iç karartıcı enstitü değil. Teknolojik cihazlar, antreman yapan gölge avcıları falan gayet modern bir yere dönüştürülmüş. Vampirler ve Gölge Avcıları arasında Simon nedeniyle oluşan savaş yine içerik olarak biraz farklı. Ve hala izlemediyseniz, en büyük şoku Valentine'de yaşayacaksınız bence :) Yalnız daha ilk bölümlerden Magnus'un ağzından Tessa adını duyuyoruz. Ne yalan söyleyim bu beni biraz sevindirdi. 

Yaniii, ben yine buradan çaresizce yapımcılara seslenmek istiyorum: Bence Ölümcül Oyuncaklar serisinden elinizi çekin. Olmayınca olmuyor işte zorlamayın. Bırakın bazı kitaplar da yalnızca kitap olarak kalsın. Yazara da yazık sen o kadar emek harca yıllarını ver ortaya güzel mi güzel bir seri çıkar, elin adamı bassın parayı mahvetsin bütün hikayeyi. Yapmayın abilerim, ablalarım -özellikle fantastik kitapların- satmayın şu güzelim dizi/film haklarını. 

Dizi şuan 5. bölümünde ama ben sırf şu incelemeyi yapabilmek için 5 bölüme katlandım doğrusu. Devam eder miyim, etmez miyim şu an bilmiyorum. Umarım, olumsuz geri dönüşlerden bir ders alırlar ve diziye bir çeki düzen verirler. Yoksa güzelim hikaye yalan olacak.

Bu arada oyuncu kadrosunu merak edenler için:

rapunzelin kulesinden
           Katherine McNamara                 Dominic Sherwood                    Alberto Rosende
         Rol - Clary Fray                       Rol - Jace Wayland                   Rol - Simon Lewis    
rapunzelin kulesinden
               Matthew Daddario                Emeraude Toubia                            Harry Shum Jr.
           Rol - Alec Lightwood             Rol - Isabelle Lightwood                  Rol - Magnus Bane

Ve aşağıda gördüğünüz dizinin tanıtım videosu


Bu da filmin tanıtım videosuydu. Karar sizin!









Yorumlar

  1. Yorumunu okuduktan sonra izlemeyerek ne kadar doğru bir karar verdiğimi bir kez daha anladım. Dizisinin çıkacağını duyduğumda evet, ben de sevinmiş, heyecanlanmıştım. Sonra oyuncu kadrosunu açıkladılar ve o an diziyi izlemeyeceğim dedim kendime. Tanıtımlarını izledim yine meraktan ama yine sarmadı ve kararımdan dönmedim. Dizi başladı ve ben izleyip beğenenleri görünce çok şaşırıyordum. Dediğin gibi sanırım kitapları okumayanlar beğenmiş diziyi. Bence de ellerini çeksinler artık şu seriden.. İnceleme için teşekkürler, izlememiş olsam da aynı fikirleri paylaştığımızı görmek güzel.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten en doğru kararı vermişsin. Ben tanıtımlarıda izlemediğim için herhangi bir izlenime sahip değildim ve dediğim gibi afişi gördüğümde şok geçirdim. Ama bu başarısızlıkta yapımcılar kadar yazarında suçu var bence. Yani kısaca, okuyucular için hayal kırıklığı üstüne hayal kırıklığı. Düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Seriyi okumadığım için fragmanlar falan bana güzel gelmişti :)) Ama kitabı okusam ben de sevmezdim dizisini sanırım, oyuncular kafamdaki karakterlere uymayınca iş baştan bitiyor benim için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, hem uymuyor hem de Clary'i yansıtamıyor kız. Bu arada seriyi okumanı kesinlikle tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Kitapları filmi izledikten sonra okudum.Kitaplardan sonra film bana kötü geldi.Oyuncular kesinlikle kitapla bağdaşmıyordu.Diziye başladığım da Clary dısında diģer oyuncuları beğendim.Magnus rolünde ki Harry zaten yıllardır takip ettiģim bir oyuncuydu.Ve kesinlikle dizide favorim o ve alec.Her geçen bölümde oyunculuklar daha iyiye gidiyor.
    Olay örgüsünün farklı olmasından hoşlanan nadir kişilerdenim sanırım.Ezbere bildiğim şeylerin olması yerine, bildiģim karakterlerin ana konuyu ele alarak farklı işlemesi hoşuma gidiyor.Filmden 100 kat daha güzel.
    Öyle yani ahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da değişik bir bakış açısı, herkesin zevkleri farklı sonuçta, düşüncelerinize saygı duyuyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Seninle Bir Ömür / The Longest Ride / Film Önerileri #1