Kimin Nesi? Haruki Murakami



Merhabalaaar. Nasılsınız, neler yapıyorsunuz? Bugün ben dizi/kitap/film yorumu dışında değişik bir şeyler yapmak istedim ve aklıma bu geldi. Bu nedenle bu günkü konumuz: Yazar İncelemesi!

   Delicesine sevdiğimiz, hayranı olduğumuz bir çok kitap var ancak genel olarak onları yaratan insanlar hakkında -kendi adıma konuşayım- pek bir şey bilmiyorum ben. İşte ben de bu nedenle bundan sonra hafta da ya da ayda -hangi sıklıkla yapabilirsem- seçtiğim, genellikle bildiğim ve sevdiğim yazarların hayatları, kitapları ve benim okumuş olduğum kitapları hakkında kısa kısa bilgilendirmeler yapmaya karar verdim. 

   Tabii ki önce en sevdiğim ve hayal gücüne hayran olduğum yazardan bahsetmek istedim size.

   Haruki Murakami'yi bir çoğunuz biliyorsunuzdur zaten. Kendisi bir Japon ve Japonya'nın önemli popüler yazarlarından biri. 1949 (Şu an 67 Yaşında) yılında Japonya'nın Kyoto şehrinde doğmuş. Küçüklüğünden itibaren batı edebiyatı eserlerini okumuş ve zaten batı hayranlığıyla da biliniyor kendisi. Tokyo'daki Waseda Üniversitesinin drama bölümünden mezun olmuş aynı zamanda annesi ve babası Japon Edebiyatı profesörüymüş. Kurt Vonnegut, Richard Brautigan, Franz Kafka gibi yazarlardan etkilenmiş. İlk olarak 1979 yılında yayınlanan "Kaze no uta o kike (Rüzgarın Şarkısını Dinle)" kitabıyla Gunzou Edebiyat ödülünü kazanmış.


   Ben Murakami'yi ilk olarak "1Q84" kitabıyla tanımıştım. O andan itibaren de favori yazarlarım arasında sarsılmaz bir yere sahiptir kendisi. Aslında 1Q84'ü İlk okumaya başladığımda hikaye çok absürd gelmişti bana ve bir de kitap aşırı aşırı derecede kalın olduğu (1500 küsur sayfa) için başlarda biraz tereddüt etmiştim ancak yazarın o kadar sade ve ikna edici bir kalemi vardı ki çok geçmeden ısındım hikayeye. Kurmuş olduğu dünya o kadar sağlam temellere oturtulmuş ki farkında olmadan bir anda akıp gidiyor sayfalar elinizden ve sonunda etkilenmiş ancak kafanızda onlarca soru işaretleriyle kalakalıyorsunuz öyle. Daha sonra kitap biter bitmez, bir diğer kitabı olan ve ismi nedeniyle hala duyduğumda yüzümü gülümseten "Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında" kitabına başlamıştım hemen, o da 1Q84'ün aksine kısacık bir kitaptı ve bir kaç saat içerisinde bitti ama siz diyorsanız ki  "Ben sonu havada kalan hikayeleri sevmem" bence beğenir ancak yazara sinir de olabilirsiniz. Tabii ki ben öyle bir şeye taktığım zaman kolay vazgeçmeyen bir insan olarak hırs ettim, dedim "Ben bu yazarın bütün kitaplarını okuyacağım" -okuyamadı- ve yazarın otobiyografisini yazdığı "Koşmasaydım Yazamazdım" kitabıyla devam ettim Murakami maratonuma. Kitabı okumaya başlayınca öğrendim ki adam gerçek bir sporcuymuş. Ve aynı zamanda yazar. Daha ne olsun? Herkese örnek olabilecek, çok disiplinli bir hayatı var; her gün bıkmadan usanmadan 10 km koşuyor, farklı ülkelerde ki maratonlara katılıyor, yani hem koşuyor hem de koşarken kafasında oturtuyor yazacaklarını. Yazarı daha iyi tanımak isterseniz okumanızı tavsiye ederim. Son olarakta "Sahilde Kafka" adlı kitabı okudum yazarımızdan. Ve artık yorum bile yapmaya gerek duymuyorum kitapları için çünkü bu adamın tek bir kötü kitabı yok bence. Buna rağmen hala okuyamadığım bir sürü kitabı var, en son bir kaç ay önce "Kadınsız Erkekler" kitabı çıktı yazarımızın. Benim de bu ay ki okunacaklar listemde bulunuyor, umarım okuyabilirim. 

Bu güne kadar Türkiye'de yayınlanmış olan kitapları. (Yayın sırasıyla)






''Sadece herkesin okuduğu kitapları okursan, sadece herkesin düşündüğünü düşünürsün.''

"Kaderinden yakınma bunu aptallar yapar."

"Eğer koyu bir karanlığın içindeyseniz; tüm yapabileceğiniz; gözleriniz karanlığa alışana dek öylece oturmaktır."

"Neden insanlar bu kadar yalnız olmak zorunda? Tüm bunların esprisi nedir? Bu dünyadaki milyonlarca insan, hepsi esniyor, kendilerini tatmin etmek için ötekileri seyrediyorlar, sürekli kendilerini yalıtıyorlar, soyutluyorlar. Niçin? Dünyanın amacı insanın yalnızlığını beslemek mi?"

Tolstoy'un dediği gibi, "Mutluluk bir alegori, mutsuzluk ise bir hikâye."

"Düşlerim. Bazen yapılacak tek doğru şeyin bu olduğunu düşünürüm."

"Yaşamın bir bisküvi kutusuna benzediğini düşün. Kutunun içinde, her tür bisküvi vardır, sevdiklerin de sevmediklerin de, öyle değil mi? Ve insan sevdiğini önce yerse geriye pek sevmedikleri kalır sadece. Ben kötü günler geçirdiğimde hep böyle düşünürüm işte. Şimdi bunu yaparsam, sonrası daha kolay olur, derim kendi kendime. İnan bana yaşam bir bisküvi kutusu gibidir."


Eveet, umarım yazım hoşunuza gitmiştir. Sizde sevdiğiniz yazarları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Kendinize iyin bakın, görüşmek üzere! :)


Yorumlar

  1. Çok güzel düşünmüşsün, böylece bilmediğimiz yazarlarla da tanışabiliriz. Ben Haruki Murakami'den hiç kitap okumadım daha ve yazını okuyunca buna çok üzüldüm. Alıntıları da görünce daha da pişman oldum. Paylaşımın için teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyoruum. İlgini çekmesine gerçekten sevindim. Bence Haruki Murakami'yi bir an önce oku, inan bana pişman olmayacaksın :)

      Sil
  2. Ben Haşlanmış harikalar diyarı ve dünyanın sonu adlı kitabını okudum ve diğer kitaplarını çok merak ettim mutlaka okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini okumadan bile tavsiye edebilirim sana :)

      Sil
  3. Bu yazılarının devamını bekliyorum. Haruki Murakami'nin kitaplarıyla bugünlerde çok karşılaşıyorum ve tüm kitaplarını alma niyetindeyim. Bu arada Karanlık Zihinler'i okuyormuşsun. Benim kadar beğenecek misin çok merak ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de devam edebilmeyi umuyorum :) Haruki Murakami yorumlarını merakla bekliyorum öyleyse. Bu arada Karanlık Zihinleri şimdiden beğendim ben :)

      Sil
  4. Bence de çok iyi yapmışsın, tüm yazarları detaylıca araştırmaya vakit bulamıyorum bazen, araya kaynayıp gidiyorlar... Murakami hiç okumadım ama Sahildeki Kafka'sı en merak ettiğim kitabı, yakın zamanda okurum umarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyoruum :) Murakami'yi lütfen ihmal etme, Sahilde Kafka muhteşem bir kitap eminim çok beğeneceksin :)

      Sil
  5. Öncelikle emeğine sağlık. Bu tarz bir yazı yazmak çok iyi fikir. Devamını sabırsızlıkla bekliyor olacağım.

    Ben yazarın İmkansızın Şarkısı kitabını yaklaşık on yıl önce okumuştum ama maalesef pek bir şey hatırlamıyorum. Diğer birçok kitabı hakkında olumlu eleştiriler duydum. Onları merak ediyorum. Yeni kitap alışverişimde kitaplarını alacağım bir isim olacak Murakami.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, beğenmenize gerçekten sevindim ancak kitap alışverişinize ekleyecek olmanız daha bir mutlu etti beni. Sahilde Kafka ya da 1Q84'le geri dönüş yapın derim ben :) Ve yorumlarınızı merakla bekliyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Seninle Bir Ömür / The Longest Ride / Film Önerileri #1