Film Önerileri #4: Marslı



Vizyon Tarihi: 02 Ekim 2015
    Yapımı: 2015 - ABD
    Süre: 141 Dakika
    Yönetmen: Ridley Scott
    Senaryo: Drew Goddart
    Tür: Bilim-kurgu, Aksiyon, Gerilim, Macera
    Oyuncular: Mat Demon, Sean Bean, Kate Mara, Sebastian Stan

YORUMUM

Eveet, yeniden merhabalar :) Şuan, yine mi Marslı!? diyor olabilirsiniz. Biliyorum, Marslıyla biraz fazla ilgilenmiş oluyorum bu aralar ancak kitabını okuyup filmi izlememek olmazdı değil mi?

Öncelikle, bu genelde yaşadığım bir şey değil ama ben filmini kitaptan çok daha fazla sevdim. Yani bence film tek kelimeyle "etkileyiciydi." Kitapla ilgili düşüncelerimi biliyorsunuzdur muhtemelen. Hayır, bilmiyorum diyorsanız, hemen şuradan öğrenebilirsiniz :)

Dediğim gibi ben kitabı okurken zihinde canlandırma konusunda çok yetersiz kaldı beynim :) Bu nedenle çoğu yeri anlayamadım. Ancak hemen ardından filmi izleyince, kesintiler olmasına rağmen "haa böyle miymiş?" aydınlanmasını çoğu yerde yaşadım. Tabii ki bu yazarın hayal ettiğiyle aynı mıdır bilemiyorum ama ben izlerken çok keyif aldım ve bir de Mark Watney'i daha eğlenceli buldum. Kitapta formüllerin arasına gömülmüş meğerse adam. Aslında Mars'ta mahsur kalmış bir adamı eğlenceli olmadığı için suçlamam biraz bencilce olur ama bende bu beklentiyi oluşturan yazar tabii ki :)

Aslında konusu gayet açık bence ama yine de çok az bahsedeyim bilmeyenler için: Başkahramanımız Mark Watney bir astrolog. Aynı zamanda botanikçi ve mühendis. Filmin ilk sahnelerinde mürettebatıyla birlikte Mars'ta, Ares 3 görevinde görüyoruz onları. Yalnız çok kısa bir süre sonra işler istedikleri gibi gitmiyor ve dev bir fırtınaya yakalanmaları sonucu görev iptali yaparak gemiye dönmeleri gerekiyor. Bu sırada bir şeyler ters gidiyor. Mark Watney yaralanıyor,  mürettebatın da Mark'ı öldü zannederek -istemeyerek- acil kalkış yapmaları sonucu Mark koskoca gezegende tek başına kalıyor! Evet hayal etmesi bile imkansız ancak o bir mühendis ve botanikçi. Şimdi Mars'ta botanik ne işine yarar demeyiiiin. İzleyin ve görün. :)

Her uyarlamada olduğu gibi kesintiler, eklemeler yok değildi tabii. Ama rahatsız edecek düzeyde de değildi bence. Koskoca kirabı 1-2 saatlik filme uyarlıyorsun sonuç olarak.-film demişken,  görsellikte muhteşemdi bu arada- Tamam filmin sonunu az biraz değiştirmişler ama çook güzel olmuş bence. Doğrusu ben de Mark'tan Süperman uçuşunu bekliyorduum:) Bir de yazar sonunu bir anda kesmemeliydi öyle. Biz adama Mars'ta 1.5 sene eşlik ediyoruz ve sonrasında neler olduğunu bilmekte hakkımızdı. Filmi bu yönüyle tebrik ediyorum.

Kısaca: Kitabı okusanız da, okumasanız da; beğenseniz ya da beğenmeseniz de, hatta ben bilim-kurgu sevmem diyorsanız bile bence filmi mutlaka izleyin. (Böyle de iddialıyım!)


PUANIM




Yorumlar

  1. Marslı'nın kitabını okumadım ama filmini sinemada izledim. Çok beğendim. Tabii sinemada izleyince filmin etkisi de artıyor ama beni iki saatliğine dünyadan aldı, sanki Mars'ta yaşıyormuşum gibi hissettirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o şansa sahip değildim ancak küçük bilgisayar ekranına rağmen çok etkilendim. Eminim sinemada çok daha keyiflidir :) Ve bence kitabını okumayın.

      Sil
  2. Acaba ilk kitap mı film mi derken bir anda kendimi film izlerken buldum ki normalde hep ilk kitap okurum, gerçekten hayatımda çok çok beğendiğim bilim kurgu filmler arasında baş sıralarda yerini aldı. İzlemeyen herkese bende tavsiye ediyorum. Emeğine sağlıkkkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Gerçekten öyle. Sanırım bilimsel yönünün gerçekçi görünmesini sevdim ben de. Tabii oyunculuklarda çok iyiydi :)

      Sil
  3. Bana kalırsa bence filmini izledikten sonra kitabını okumaları. Çünkü senin de dediğin gibi bazı şeyleri kafamızda canlandırmak çok zor oluyordu kitapta ama filmini izledikten sonra her şeh daha net anlaşılıyor. Ben yarım bırakmıştım ilk kitabi daha sonea filmini izledim ve kitaba tekrar dönüs yapınca daha zevk alarak okudum. Öylee işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu bu hiç aklıma gelmemiştii, cidden çok mantıklı. Keşke ben de önce filmi izleseymişim!

      Sil
  4. Ya tamamen farklı düşünmüşüz :D Ben de filmi söylediğin konularda yeterli bulmadım, özellikle de mizah konusunda. Hatta kitabı okurken bir kez bile sıkılmamama ve neredeyse bir oturuşta bitirmeme rağmen filmde sıkıldım. Yine de bence kitapla karşılaştırılmadan izlenirse gerçekten başarılı bir film. Yorumuna sağlık :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Şuan seni kıskandığımı itiraf etmek istiyorum. Ben de kitabı zevk alarak okuyabilmek için çok zorladım kendimi, konu çok ilgimi çekmişti çünkü. Ama olmadı. Dediğim gibi, sayılar hiç bana göre değil maalesef!

      Sil
  5. Merhaba blogunuzu takipteyim nlogumada beklerimm

    YanıtlaSil
  6. Ben hala okumamış ve izlememiş grubundanım :D Sanırım herkesin çok beğenmesi beklentimi yükseltti ve 'ya beğenmezsem?' düşüncesi aklıma yerleşti. Okumak ve izlemek için unutulmasını bekleyeceğim sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben filmin beklentini karşılayacağını düşünüyorum ancak kitap konusunda yorum yapamıyorum pek beğenmediğim için.
      Belki de tam tersi olur senin için, bence geciktirme :)

      Sil
  7. Çok iyi filmdi tavsiye edilir. takipteyim senide beklerim :)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Seninle Bir Ömür / The Longest Ride / Film Önerileri #1