Jamie Mcguire / Tatlı Sır / Kitap Yorumu


           TATLI SIR

rapunzelin kulesinden Yazar - Jamie Mcguire
Orjinal Adı - Beautiful Oblivion
Yayınevi - Yabancı Yayınları
Çevirmen - Boran Evren
Sayfa Sayısı - 368

Çocukluk yılları gereğinden fazla erken sona eren, özgür ruhlu Camille "Cami" Camlin, üniversitenin ilk yılından sonra kendi evine çıkmıştı ve hayatını istediği gibi yaşayabilmek için çabalıyordu. Red Door'da çalışmak ve okula gitmek dışında başka bir şeye ayıracak vakti yoktu. Ta ki erkek arkadaşını görmek için çıkacağı seyahat iptal olana kadar... Şimdi önünde, yıllardır ilk defa ne yapacağını bilmediği bomboş bir hafta sonu vardı. 

Trenton Maddox, Eastern State Üniversitesi'nin kralıydı. Arkadaşları onun gibi, kadınlarsa ona sahip olmak istiyorlardı ama trajik bir kazadan sonra hayatı altüst olmuş, okulu yarım bırakmıştı. 

Kazadan on sekiz ay sonra Trenton, dul babasıyla aynı evde yaşayıp yerel bir dövmecide çalışıyor, babasına faturaları ödemesinde yardımcı oluyordu. Tam hayatının normale dönmeye başladığını hissettiği günlerin birinde, Red'de yalnız başına oturan Cami'ye rastladı. 

Gürültücü kardeşleriyle başa çıkmaya alışkın olan Cami, Trenton Maddox'la başlayan yeni arkadaşlığını da idare edebileceğini düşünmüştü. Ama bir Maddox erkeği, âşık olduğunda bu sonsuza dek sürerdi; âşık olduğu kız, altüst olmuş dünyasını tamamen yıkabilecek kişi olsa bile..



                                                             YORUMUM

Nasıl yani? Nasıl olabilir ki? İnanamadım. Kitabı bitirdikten sonra beş dakika boyunca son cümleye baktım ve özümsemeye çalıştım resmen.

Bir kitap başından sonuna kadar ortalama bir halde ilerleyip son cümlesiyle şoka sokabilirmi? Tüyleri diken diken edebilirmi? Edebiliyormuş. Buradan benim gibi kitabın başını görmeden son sayfasını okuyanlara sesleniyorum. Spoiler'in en büyüğünü yemek istemiyorsanız kesinlikle kitabın sonuna bakmayın!! Daha öncesinden Tatlı Sır'ın sonundaki 'sır' konusunda tüyo aldığım için kendime hakim oldum ve kitabın sonunu okumadım yoksa bütün sürprizi kaçacakmış. Yalnız yazarın hakkını vermek gerekir ki ben bunu otursam sabahlara kadar düşünsem böyle bir şey çıkacağı aklıma gelmezdi. Ne teoriler ürettim halbuki kendi kendime, yakınından bile geçememişim.

Konusuyla ilgili de söylenecek pek bir şey yok artık bana göre, çünkü hepimiz bir şekilde Tatlı Bela serisini gördük, okuduk, sevdik, nefret ettik... bir şekilde biliyoruz yani. Konumuz Travis Maddox'un abisi Trenton Maddox ve yine Tatlı Bela'dan tanımış olduğumuz barmen Cami arasındaki aşkı anlatıyor. Yalnız Travis hala favorim olmasına rağmen ben Trenton ve Cami ikilisini daha çok sevdim. Yaşlarının büyük olmasından dolayı sanırım daha bir olgunlar. Cami kesinlikle Abby kadar sağduyusuz bir kız değil, daha mantıklı. Sadece eksi olarak nitelendirebileceğim tek bir yönü var ki temposu ilk serideki kadar yüksek değil ve cidden ben, farklı karakterlerden de olsa benzer hikayeleri tekrar tekrar okumaktan bıktım artık. Tamam Maddox'ları okumak istiyoruz ama yazar değişik bir numara çekse çok iyi olur bence.

Sonuç olarak Maddox kardeşlerden Trenton'da sevilenler listesine eklendi. Bakalım diğer kardeşlerin hikayesinde neler bekliyor bizleri?

**Tatlı Bela serisini okumamış olup, Tatlı Sır'ı merak edenler için önerim önce ilk seriden başlayın çünkü hikayede kopukluklar olabilir. 

                                                                 PUANIM




Maddox Brothers, rapunzelin kulesinden


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Nar Ağacı - Nazan Bekiroğlu