Her Şeyin Teorisi / The Theory Of Everything / Film Önerileri #2


rapunzelin kulesinden

                                               Vizyon Tarihi - 27 Şubat 2015 
                                               Yapımı - İngiltere
                                               Tür - Biyografi, Dram
                                               Süre - 123 Dakika
                                               Yönetmen - James Marsh
                                                                                             Senaryo - Anthony Mccarten
                                               Oyuncular - Eddie Redmayne, Felicity Jones,                                                    David Thewlis, Emily Watson, Harry Lloyd


rapunzelin kulesinden



Herkese merhabalar. Bugün Oscar ödüllü, bomba gibi bir filmle karşınızdayım. Yorumuma geçmeden belirtmeliyim ki kesinlikle filmin konusu da en az ismi ve afişi kadar muhteşem. Ayrıca bu filmin bir diğer özelliği şu, sıkı durun... İngiliz fizikçi Stephen Hawking'in hayatını anlatıyor. İnanın filmi izlemeye başladığımda gecenin bir yarısıydı ve ilk yarım saatini falan izlerim gibi bir düşünceyle başlamıştım ama kendimi o kadar kaptırmışım ki film bittiğinde sabah olmuştu.

rapunzelin kulesindenKonusuna çok fazla girmek istemiyorum çünkü söylediğim her kelime biliyorum ki spoiler olacak bu yüzden yorumumu kısa tutacağım. Hepimiz mutlaka Stephen Hawking'i duymuşuzdur ancak, yine de bir çoğumuzun -buna bende dahil olmak üzere- hakkında pek bir şey bilmediği muhteşem bir deha o. Ve gerçekten inanılmaz bir hikayesi var. Şimdi, düşünün ki 21 yaşındasınız, Cambridge üniversitesinin gözde öğrencilerindensiniz ve belki de bir çok insanın hayal bile edemeyeceği bir noktadasınız. Nasıl? Bir de üzerine hayatınızın aşkını buluyorsunuz. Muhteşem değilmi? Ama maalesef her güzel şeyin bir sonu vardır. Bir gün tedavisi olmayan Amyotrofik Lateral Skleroz (ALS) hastalığına yakalandığınızı ve sadece iki yıllık ömrünüzün kaldığını öğreniyorsunuz. Ne yapardınız? Stephen Hawking muhtemelen bir çoğumuzun yapamayacağı şeyi yapıyor. Evleniyor, çocuk yapıyor, okuyor, kısacası hayatına devam ediyor. Ama tabii ki bunları tek başına başarmıyor çünkü çevresinde ona destek olan muhteşem insanlar var. Her ne kadar gördüğüm yorumların çoğunda Stephan Hawking'in eşi Jane nedenini söylemeyeceğim bir olaydan dolayı çok eleştirilmiş olsa da ben muhteşem bir insan olduğunu düşünüyorum. Karakterine, sevgisine, gücüne, azmine, fedakarlığına ve Stephen'la aralarındaki o uyuma hayran kaldım. Ama sonuç olarak oda bir insan ve hata yapabiliyor.

rapunzelin kulesindenBirde filmi izlemeye başlamadan önce kesinlikle içerisinde çok fazla anlaşılamayacak bilimsel konuşmalar, terimler, formüller vs vs olacağını sanmıştım ancak öyle olmadı. Bu iyi mi kötü mü tam olarak emin olamadım ama bunun sebebi şuymuş: Bütün hikaye eşi Jane'nin anılarından esinlenilerek sinemaya aktarılmış. Bu nedenle filmde bir bilim adamından çok baba ve hasta bir adam olarak görüyoruz onu.

Ayrıca şunu söylemeden yorumumu kesinlikle bitirmek istemiyorum. Filmde Stephen Hawking'i canlandıran Eddie Redmayne'nın oyunculuğuna hayran kaldım. O derece ki canlandırmaktan çıkmış ve Eddie o karaktere bürünmüş resmen. Zaten bu yüzden en iyi erkek oyuncu ödülüne layık görülmüş ve fazlasıyla hak etmiş bana göre. Hatta Stephen Hawking filmi izledikten sonra karakter için "kendimi gördüğümü sandım" yorumunu yapmış. Aynı zamanda Jane Wilden'i canlandıran Felicity Jones'da en iyi kadın oyuncu ödülünü almış.

Yani sonuç olarak sizde biyografilerden hoşlanıyorsanız, bilimsel konular ilginizi çekiyorsa ve Stephen Hawking'in hayatını merak ediyorsanız kesinlikle kaçırmayın. Hatta hiçbiri ilginizi çekmiyor olsa bile kaçırmayın çünkü eminim ki izlediğiniz bir çok filmden daha fazla beğeneceksiniz bu filmi.


PUANIM


rapunzelin kulesinden

Filmin altyazılı fragmanını aşağıdan izleyebilirsiniz.


                           

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Nar Ağacı - Nazan Bekiroğlu