The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

                                  The Vampire Diaries / Tanıtım


Rapunzelin Kulesinden
               
                                   Tür : Genç-Yetişkin, Dram, Fantastik, Gerilim
                                   Ülke : ABD
                                   Mekanlar : Atlanta, Georgia, Virginia 
                                   Kanal : The CW
                                   Yayın Tarihi : 10 Eylül 2009 - Devam ediyor
                                   Sezon : 6 (133 bölüm)
                                           Süresi : 41 Dakika
                                   
   Herkese merhabalar :) Nasılsınız? Ben çok iyiyim. Sıcak havaların etkisiyle girmiş olduğum 'okuyamama sendromundan' kurtulmuş bulunuyorum. Hastalık gibi bir şey bu bende, her sene yaz başlangıcında böyle olurum. Neyse bu senede geçmiş bitmiş olur inşallah. 

   Daha önce blogumu ziyaret ettiyseniz fark etmişsinizdir ki blogumda içerik ve tasarım olarak bazı değişiklikler yaptım. Ciddi derecede program, css, html vs. hiç bir şey bilmeyen bir insan olarak çok zorlandım ama yarı yarıya başarmış sayılırım sanırım :) İlk başta blogumu sadece okuduğum kitaplar üzerinden bir şeyler yazabilmek için açmıştım ancak sonrasında fark ettim ki sevdiğim bir şeyler hakkında yazabilmek, yeni insanlar tanımak, kitaplar hakkında fikir alışverişlerinde bulunmak ve en önemlisi sizi anlayabilen insanlarla bir arada olmak gerçekten çok güzel bir his. Bu nedenle sadece kitap yorumu üzerinden çok fazla aktif olamayacağımı düşündüğüm için bundan böyle izlediğim yabancı diziler ve filmler hakkında ki görüşlerimi de paylaşmaya karar verdim :)

   Şimdi gelelim bugünkü konumuza.. Belki bir çoğunuz izliyorsunuz, izlemiyorsanız bile en azından duymuşsunuzdur The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri); Başrollerini Nina Dobrev(Elena), Paul Wesley(Stefan) ve Lost'dan tanıdığımız İan Somerhalder(Damon)'ın paylaştığı; İçerisinde vampirler, cadılar, kurt adamlar gibi fantastik türlerin bulunduğu, saç baş yolduracak derecede aşk üçgeni barındıran 6 sezondur The CW kanalında yayınlanan ve en çok izlenen yabancı dizilerden biri. Aynı zamanda benim de ilk izlemeye başladığım dizi olduğundan, ilk dizi tanıtımımı onunla yapmak istedim. Benimde çok sevdiğim, şuan Türkiye'de 8 kitabı yayımlanmış olan "The Vampire Diaries" serisinden uyarlanmış olması da ayrı bir güzel. Eğer okumadıysanız fantastik/korku tarzından bir arada hoşlanıyorsanız kaçırmamanızı tavsiye ederim. Şunu da belirteyim ki dizisini izlemiş kitaplarını okumamışsanız veya tam tersi bir durum söz konusuysa "kitap-dizi" olarak bir çok uyarlamada olduğu gibi konu olarak çok ayrılar. Ayrı gezegenden bile sayılabilirler. Kitap serisi daha bir korku/gerilim tarzında ve olaylar bambaşka. 
Dizi-kitap karşılaştırması için tık tık buradan inceleyebilirsiniz.

   Kısaca konusundan bahsedeyim: Elena ve Jeremy Gilbert ailelerini 4 ay önce yaşadıkları araba kazasında kaybetmiş, hala yaşadıkları olayın etkisinden kurtulamamış ,teyzeleri Jenna'yla birlikte Mystic Falls kasabasında yaşayan 17 ve 15 yaşlarında lise öğrencisi iki kardeş. Mystic Falls kasabasında her şey normalken Stefan ve Damon Salvatore isimli birbirine düşman vampir kardeşlerin kasabaya gelmesiyle birlikte her şey rayından çıkıyor ve kasaba bir anda doğaüstü olayların ve türlerin etkisi altında kalıyor. Dizi genel olarak doğaüstü ögelerin yanında Elena, Damon ve Stefan arasında ki umutsuz aşk üçgenini konu ediniyor.


   2. ve 4. sezonlar dizinin zirve yaptığı sezonlar bana göre çünkü burada köken vampirler diziye dahil oluyor ve biz vampirlerin tarihçesini öğreniyoruz bir nevi. 5. sezon ile birlikte kökenler diziden ayrılıyor maalesef ve The Originals olarak Spin Off bir dizi oluşuyor ki şuanda TWD'den bile daha çok seviliyor kendisi. Dizi kadrosu oldukça sağlam ve hikaye daha çok yeni olduğundan aksiyon yüksek. Bir sonraki yazımda T.O.'dan bahsedeceğim sizlere.

the vampire diaries, rapunzelin kulesinden, bonnie bennett, stefan salvatore, elena gilbert, damon salvatore, caroline forbes

                                                            Ana Karakterler

Elena Gilbert :  Dizinin ilk bölümlerinde annesi babası ve erkek kardeşiyle birlikte geçirmiş oldukları araba kazasında anne ve babasını kaybetmiş, kazanın etkisinden hala kurtulamamış, kardeşiyle ve henüz üniversite öğrencisi olan teyzesi Jenna'yla birlikte yaşayan, sıradan, mutsuz bir lise öğrencisi olarak görüyoruz Elena'yı. 6 sezondur kendisini sevip sevmediğime karar verebilmiş değilim. İzlerseniz bana hak vereceksiniz ki bir çok kez kendisini boğmak istedim. Neyse ki vampir olduktan sonra daha çekilebilir bir insan haline geldi. Ups. spoiler demeyi unuttum :)
Stefan Salvatore : Romantik aşığımız. Kendisi 145 yaşında bir vampir ama gel gelelim ki 17 yaşında bir lise öğrencisine deli gibi aşık. Kim olduğunu tabii ki anladınız. Aynı zamanda vampirlerin de iyi kalpli olabileceğinin canlı bir örneği. Forever St-elena diyorum :)
Damon Salvotore : Stefan'ın baş belası vampir kardeşi. Elena'ya aşık olması dışında tamamen Stefan'ın zıttı bir karakter. Son zamanlarda daha bir iyi gibi. 
Caroline Forbes : Kitapla dizinin en büyük ayrılıklarından biri Caroline bana göre çünkü Caroline dizide her ne kadar uçarı bir kız olsa da dizinin en iyi kalplilerinden. Kaçıncı sezondu hatırlamıyorum ancak oda vampir oluyor sonunda. Genelde çok iyi bir insan olsa da 6. sezonu izleyenler bilir ki şuan tam bir cadaloz. :) Ne diyordum? Hah. Kitapta tamamen bambaşka bir karakter Caroline. Kitabın kötü karakterlerinin başında geliyor. Stefan'a aşık ve Elena'ya zarar vermek için elinden geleni yapıyor. 
Bonnie Bennett : Nam-ı diğer bonbon :) En sevdiğim karakterlerden biri ve kendisi bir Bennett cadısı. Yani güçlü olanlarından. Elena ve Caroline'nin en yakın arkadaşı. Dizide genellikle herkesin paçasını kurtaran Bonnie oluyor.


Diziden bir kaç görüntü :)


rapunzelin kulesinden


rapunzelin kulesinden


rapunzelin kulesinden


rapunzelin kulesinden

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seninle Bir Ömür / The Longest Ride / Film Önerileri #1