Okumayı Planladığım Kitaplar


rapunzelin kulesinden, kocan kadar konuş, kurucunun kızı, sineklerin tanrısı, rüzgar gibi geçti, tatlı sır, veba, çöküş ve yükseliş, ölümcül kaçış, cadıların keşfi, acımasız, imkansızın şarkısı, gündüzsefası, efsane, kurtalara söyle eve döndüm, kızıl tepe
Okunmayı bekleyen çok fazla kitabım olduğundan ve genelde her şeyi planlayıp, plansız yaşayan bir insan olduğum için bundan böyle kendime her ay yenileyeceğim okuma planları oluşturma ve bunların dışına çıkmama kararı aldım. (Büyük ihtimalle uymayacağım ama neyse.) Haydi hayırlısı.
Bakalım bu ay ki okunacaklar listemde neler varmış?


Haruki Murakami/İmkansızın Şarkısı : Haruki Murakami en sevdiğim yazarlardan biri ve kendisi bir Japon. Bu nedenle kitapları Japonya'da geçiyor. Yazarın inanılmaz derecede sade bir dili ve oldukça ilginç hayal dünyası var. İmkansızın Şarkısı yazarın 1987'de yayımlanmış ve 16 dile çevrilmiş olan en çok okunan kitaplarından biri.

Sarah Jio/Gündüzsefası : Sarah Jio okumayan kalmış mıdır bilmiyorum, kaldıysa da romantik ve gizemli hikayelerden hoşlanıyorsanız hemen okumaya başlayın derim. :) Genelde geçmiş ve günümüz arasında gidip gelen oldukça akıcı bir anlatım tarzı var ve bu konuda oldukça başarılı. Gündüzsefası yazarın 5. kitabı ve bunun üzerine 2 kitap çıkarmış olmasına rağmen ben hala okuyamadım. Utanıyorum :(


Marie Lu/Efsane : Yine çok sevilen serilerden Efsane üçlemesinin ilk kitabı. Distopik bir konuya sahip. Geçtiğimiz aylarda çıkan Şampiyon kitabıyla seri tamamlanmış. Seriyi uzun bir süre önce okumaya başlayıp daha başlarında yarım bırakmıştım. Neden bıraktığımı ve konusunu hatırlamıyorum ancak hakkında çok güzel yorumlar okuduğum ve olur da seversem beklemek zorunda kalmayacağım için yeniden okumaya karar verdim.


Carol Rifka Brunt/Kurtlara Söyle Eve Döndüm : Son zamanlarda favori kitaplar listelerinde çok sık karşılaşıyoruz kendisiyle bu nedenle konusu, türü hakkında hiç bir fikrim olmamasına rağmen çok merak ettiğim kitaplardan biri. Konusu da sürpriz olur artık.



Jamie McGuire/Kızıl Tepe : Jamie McGuire farklı türler denemeyi seviyor anladığım kadarıyla. Yazarımız bu sefer de zombilere merak sarmış. O muhteşem Beautiful serisiyle oluşturduğu olumlu izlenimi Providence üçlemesiyle bir nevi yok etmiş olsa da yine de şans verilesi yazarlardan.

Şebnem Burcuoğlu/Kocan Kadar Konuş : Diriliş : Yazarın günümüz Türk yazarlarına olan ön yargımı kırmış olmasıyla yeri başkadır bende. Hala okumadıysanız belirtmek istiyorum ki Şebnem Burcuoğlu okunmaya başladığında kahkaha atmaya müsait bir ortam seçilmeli mümkünse :) En son Kocan Kadar Konuş inanılmaz eğlenceli bir sahnede noktalanmıştı, devamını deli gibi merak ediyorum. (Kürk Mantolu Madonna okumamış olanlar, ilk kitaptaki spoiler'e dikkat!)


Amy Engel/Kurucunun Kızı : Mutlaka görmüşsünüzdür. Yine son zamanların hitlerinden genç yetişkin, distopya türünden bir serinin ilk kitabı Kurucunun Kızı. Nükleer Savaş sonrası Amerika'sında geçen hayatta kalabilmiş bir grup insanla ilgili bir bir hikayesi var. İsmi kadar kapağı da ilgi çekici.


William Golding/Sineklerin Tanrısı : Listemde yer alan diğer kitaplardan oldukça farklı. Nobel Edebiyat Ödüllü yazar William Golding'in 1954 yılında yazmış olduğu alegorik bir roman. Issız bir adaya düşmüş olan çocukların arasındaki liderlik savaşını anlatan konusuyla da oldukça dikkat çekici. (Kitap 2 kez sinemaya uyarlanmış)


Margaret Mitchell/Rüzgar Gibi Geçti : Buradan inceleyebilirsiniz.



Jamie McGuire/Tatlı Sır : Tatlı Bela'dan tanıdığımız tapılası Travis Maddox'un abisi Trenton Maddox'ın hikayesini dinliyoruz bu defa yazarımızdan. Duyduğuma göre sonunda bomba bir spoiler saklıymış. Yeri gelmişken kendime bir not: Kitapların sonunu okumaktan vazgeç!


Michael Grant/Veba : Yine en sevdiğim yazarlardan Michael Grant'ın en sevdiğim serilerden biri olan Yoklar serisinin 4. kitabı. Serinin genel olarak, 15 yaşın üzerinde ki herkesin yaşadıkları kasabadan bir anda yok olmasıyla, geriye kalan çocukların yaşam savaşı ve ortaya çıkan fantastik güçleriyle baş etmeye çalışmalarıyla birlikte kendi aralarında ki savaşları anlatan değişik bir konusu var.


Leigh Bardugo/Çöküş Ve Yükseliş : The Grisha serisinin 3. aynı zamanda final kitabı. Yanda da gördüğünüz üzere favorilerimden kendisi :) Lütfen güzel bitmiş ol!


James Dashner/Ölümcül Kaçış : Distopya, genç yetişkin, bilim-kurgu türünde yazılmış Labirent serisinin ilk kitabı. Her ne kadar muhteşem olsa da önce kitabı okumak yerine filmini izlediğim için bin pişmanım. Bütün sürprizi kaçtı, neyse heyecanı da ikinci kitaba kaldı artık.


Deborah Harkness/Cadıların Keşfi : İlgimi çeken bir konuya sahip olmasına rağmen çok ağır ilerlediğini öğrendiğim için pek umutlu olmadığım, içerisinde cadıların, vampirlerin yer aldığı yine fantastik bir seri.


Sara Shepard/Acımasız : Çoğumuzun bildiği ve çok severek izlediği Pretty Little Liars(büyük hayranıyım) dizisinin kitap versiyonu (5. kitap), hemen hemen her uyarlamada olduğu gibi hikaye yönüyle diziden biraz ayrılsa da okunası bir anlatımı var. (Biliyorum yeri değil ancak dizinin Türk versiyonunu duyduğumdan beri sinirliyim, bu konuda kendimi tutamıyorum, buradan duymayacağını bildiğim yetkililere sesleniyorum. Yabancı dizileri taklit etmekten vazgeçin, ya da doğru düzgün uyarlayın!!)

Yorumlar

  1. Uyarlamalara bende sinir oluyorum hiç bir şekilde gerçeğinin yerini tutmuyor ancak yinede taklit edilmekten vazgeçilmiyor. Cadıların Keşfi için umutlu olmadığını belirtmişsin ama ben beğenebileceğini düşünüyorum ayrıca en sevdiğim kitaplardan biridir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı fikirdeyim. Cadıların Keşfi aslında konu olarak hoşuma gitti ve gerçekten merak ediyorum sadece endişem ağır ilerlediğinden dolayı sıkılır da bırakır mıyım yönünde.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Nar Ağacı - Nazan Bekiroğlu